Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013
Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013
Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013
Συναισθηματική Bια.
"Συναισθηματική βία είναι ένα σύνολο επιζήμιων συμπεριφορών ελέγχου που ασκούνται από τον ένα σύντροφο προς τον άλλον (συνήθως άντρες προς γυναίκες) με στόχο να τον εξουσιάσουν. Το αποτέλεσμα τέτοιων συμπεριφορών είναι το να ζει το άτομο που δέχεται τη συναισθηματική βία (συνήθως η γυναίκα) μέσα στο φόβο, να διαστρέφονται οι σκέψεις, τα συναισθήματα και η συμπεριφορά του και να αρνείται τις ανάγκες του ώστε να αποφύγει την κακοποίηση"
Στις μέρες μας η συναισθηματική βία είναι μία από τις συχνότερες μορφες βίας γύρω μας και συμβαίνει σε κάθε άτομο ανεξάρτητα από την ηλικία του, την κουλτούρα, τις ικανότητες του ή την οικονομική του κατάσταση.
Ποιες όμως είναι οι τακτικές συναισθηματικης βίας όπως έχουν αναφερθεί από άτομα που την έζησαν κάποια στιγμή στη ζωή τους διευκρινίζοντας αν οι πράξεις αυτές έχουν επαναληπτικό χαρακτήρα ή είναι μεμονωμένα περιστατικά. Αναφέρει ένα άτομο ότι ο/η σύντροφος του/ης έχει ασκήσει:
Του/ης λέει ότι κανείς άλλος δε θα τον/ην ήθελε και ότι δε θα μπορούσε να τα καταφέρει μόνος/η του/ης.
Κάνει ρατσιστικά σχόλια σε σχέση με το πολιτισμικό του/ης υπόβαθρο.
Κριτικάρει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του/ης.
Βγάζει πράγματα από το μυαλό του/ης, λέει ψέματα ή ανασκευάζει γεγονότα.
Αρνείται να του/ης μιλήσει για μακρά περίοδο (χρήση σιωπής).
Τον/ην ντροπιάζει ή τον/ην ταπεινώνει αν εκείνος/η τον χρειάζεται για να φροντίσει κάποια σωματική ανάγκη του/ης που σχετίζεται με κάποια δυσλειτουργία – αναπηρία.
Αρνείται τις πράξεις του/ης ή τις υποβαθμίζει.
Τον/ην κατηγορεί ότι φταίει για όλα τα προβλήματα στη σχέση τους.
- Απομόνωση:
Τον/ην κατηγορεί ότι είναι άπιστος/η αν μιλά σε κάποιον/αν άνδρα/γυναίκα.
Παρακολουθεί τα μέρη που πηγαίνει και τους ανθρώπους με τους οποίους μιλά.
Τον/ην αποτρέπει από το να παρακολουθεί τις δραστηριότητες της κοινότητας που πιστεύει
Αρνείται να επιτρέψει στο/η σύντροφο του να πάει στο σχολείο στην εργασία ή να έχει ανεξάρτητες δραστηριότητες.
- Απειλές:
Απειλεί ότι θα σκοτωθεί, λέγοντας ότι δεν μπορεί να κάνει χωρίς αυτόν/ή.
Απειλεί ότι θα πάρει τα παιδιά από την κηδεμονία του/ης και δεν θα τα ξαναδεί ποτέ.
Απειλεί ότι θα σκοτώσει αυτόν/ην, τα παιδιά, την οικογένεια του/ης , τους φίλους του/ης , τα κατοικίδια ζώα;
- Εκφοβισμός:
Κτυπά τις πόρτες, ανοίγει τρύπες σε τοίχους, ή καταστρέφει το καλώδιο του τηλεφώνου.
Στριγκλίζει και δεν του/ης επιτρέπει να μιλήσει.
Σεξουαλική βία
Επιμένει να έχει σεξ μαζί του/ης όποτε αυτός/η θέλει και με όποιο τρόπο επιθυμεί.
Τον/ην απειλεί ότι θα έχει άλλες σχέσεις ή τον/ην κατηγορεί για τις σχέσεις που έχει ο/η ίδιος/α, επειδή δεν έχουν σεξουαλική επαφή.
Αρνείται να κάνει σεξ με μοχθηρό τρόπο για να τον/ην τιμωρήσει ή να τον/ην κάνει να νιώσει άσχημα με τον εαυτό του/ης.
- Οικονομική βία:
Λογαριάζει για κάθε σέντ που έχει ξοδέψει.
Του/ης απαγορεύει τη δυνατότητα να δουλέψει έξω από το σπίτι.
- Παραμέληση:
Του/ης αρνείται βασικές ανάγκες όπως η τροφή ή η υγιεινή.
Αρνείται να επιτρέψει επιπρόσθετη βοήθεια από κάποιο άλλο άτομο στο σπίτι που θα φροντίζει για τις ανάγκες του/ης.
Όταν ένα άτομο έχει υποστεί ή βιώνει διάφορες μορφές βίας μπορεί να παρουσιάζει τα
εξής συμπτώματα: χαμηλή
αυτό-εικόνα, ανικανότητα να εμπιστευτούν ή/και ν'αγαπήσουν κάποιον,
επιθετική και με στοιχεία διάσπασης συμπεριφορά, παράνομες ενέργειες,
θυμό/μανία, αυτοκαταστροφικές/ αυτό-τιμωριτικές πράξεις, παθητική ή/και
απόμακρη στάση, ανησυχία και φοβίες, προβλήματα επίδοσης ή σχολική
αποτυχία, μελαγχολικές τάσεις, εφιάλτες....
Όταν καταλάβουμε ότι δίπλα μας ένα άτομο βιώνει τέτοιου είδους κακοποίηση θα πρέπει:
- να το ακούσουμε προσεκτικά και να πάρουμε σοβαρά την κακοποίηση που έχει υποστεί
-να ρωτήσουμε τι χρειάζεται
-να το διαβεβαιώσουμε ότι όλα αυτά που μας λέι θα είναι εμπιστευτικά
-ρωτήστέ το για την κακοποίηση που βίωσε ή βιώνει
-πιστέψτε όλα όσα σας λέει
-αφήστε το να σας πει τι το επηρεάζει περισσότερο
-βοηθήστε το να αναγνωρίσει τις δυνατότητες του και τις ικανότητές του επιβίωσης
-βοηθήστε το να καταλάβει γιατί έχασε την εμπιστοσύνη στον εαυτό του
-υποστηρίξτε το άτομο ώστε να σχεδιάσει ένα πλάνο αλλαγής
-δώστε το να καταλάβει την επίδραση που έχει κάτι τέτοιο στα παιδιά, αν φυσικά υπάρχουν
-κατευθύνετε το να πάει σε κάποιο ειδικό που μπορεί να το βοηθήσει
-προτείνετε το να πάρει νομικές συμβουλές ώστε να γνωρίζει τα δικαιώματά του.
ΠΗΓΗ: Πανεπιστήμιο Κύπρου
Όταν καταλάβουμε ότι δίπλα μας ένα άτομο βιώνει τέτοιου είδους κακοποίηση θα πρέπει:
- να το ακούσουμε προσεκτικά και να πάρουμε σοβαρά την κακοποίηση που έχει υποστεί
-να ρωτήσουμε τι χρειάζεται
-να το διαβεβαιώσουμε ότι όλα αυτά που μας λέι θα είναι εμπιστευτικά
-ρωτήστέ το για την κακοποίηση που βίωσε ή βιώνει
-πιστέψτε όλα όσα σας λέει
-αφήστε το να σας πει τι το επηρεάζει περισσότερο
-βοηθήστε το να αναγνωρίσει τις δυνατότητες του και τις ικανότητές του επιβίωσης
-βοηθήστε το να καταλάβει γιατί έχασε την εμπιστοσύνη στον εαυτό του
-υποστηρίξτε το άτομο ώστε να σχεδιάσει ένα πλάνο αλλαγής
-δώστε το να καταλάβει την επίδραση που έχει κάτι τέτοιο στα παιδιά, αν φυσικά υπάρχουν
-κατευθύνετε το να πάει σε κάποιο ειδικό που μπορεί να το βοηθήσει
-προτείνετε το να πάρει νομικές συμβουλές ώστε να γνωρίζει τα δικαιώματά του.
ΠΗΓΗ: Πανεπιστήμιο Κύπρου
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013
Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013
Γιατί μελαγχολώ (περισσότερο) τον Οκτώβρη.
Πιθανώς τα πρώτα κρύα και η μετάβαση από τον ήλιο στην συννεφιά,
λίγο το γεγονός ότι κανείς δεν θέλει να τελειώσει το καλοκαίρι και ακόμη
περισσότερο το γεγονός ότι τελικά μεγαλώνω, είναι που με κάνουν να μελαγχολώ
(περισσότερο) κάθε Οκτώβρη.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να μας παίρνει από κάτω γιατί
πλέον έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι είναι λίγα και καλά τα απολύτως αναγκαία
για να ¨νικάμε¨ τις δυσκολίες/ μελαγχολίες/ προβλήματα και να συνεχίζουμε πάντα
μπροστά…
Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013
"ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" ένα σνακ για μικρούς και μεγάλους.
"Κουλούρι είναι ένα έδεσμα από ψωμί και σουσάμι, με σχήμα τροχού, δηλαδή ένα σχήμα κύκλου που σχηματίζεται από ένα κυλινδρικό κομμάτι ψωμιού..."
Ένα κολατσιό γεμάτο νοστιμιά και θρεπτικές ουσίες που μας εξασφαλίζει όλη την ενέργεια που χρειαζόμαστε καθημερινά.
Για την παρασκευή 20 τεμαχίων χρειαζόμαστε:
1 κιλό αλεύρι για τσουρέκια
3 κοφτές κουτ.σούπας ζάχαρη
2 κοφτές κουτ.σούπας αλάτι
2 φακελάκια μαγιά ξηρή
1/2 φλιτζ.σπορέλαιο (+επιπλέον για τα ταψιά)
2 κουτ.σούπας ταχίνι
1/2 κιλό νερό χλιαρό
1/2 κιλό νερό βρύσης
1 κουτ.σούπας μέλι
300-400 γρ.σουσάμι
-Ρίχνουμε στον κάδο του μίξερ το αλεύρι, τη ζάχαρη, το αλάτι, τη μαγιά, το λάδι και το ταχίνι.
- Προσθέτουμε το χλιαρό νερό και ζυμώνουμε με τον γάντζο για περίπου 15 λεπτά.
- Όταν έχουμε μία σφιχτή ζύμη σταματάμε το ζύμωμα.
- Χωρίζουμε τη ζύμη σε 20 ίσα μέρη.
- Βάζουμε σε ένα μπολ το νερό βρύσης και διαλύουμε σε αυτό το μέλι.
- Βάζουμε σε ένα άλλο μπολ το σουσάμι.
- Λαδώνουμε 2-3 μεγάλα ταψιά ή λαμαρίνες.
- Πλάθουμε κάθε μέρος ζύμης σε ένα λεπτό κορδόνι, μήκους περίπου 20 εκατοστά και ενώνουμε της άκρες κάθε κορδονιού, σχηματίζοντας ένα κουλούρι.
- Βουτάμε το κουλούρι πρώτα στο μπολ με το μέλι και μετά στο σουσάμι, το ακουμπάμε στο ταψί ή τη λαμαρίνα. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να τελειώσουν όλα τα μέρη ζύμης,
- Φροντίζουμε να υπάρχει μια σχετική απόσταση ανάμεσα στα κουλούρια και τα αφήνουμε να φουσκώσουν για μισή ώρα.
- Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς στον αέρα και βάζουμε ταυτόχρονα όλα τα ταψιά ή τις λαμαρίνες στον φούρνο.
- Ψήνουμε τα κουλούρια για 20 λεπτά.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αφού κρυώσουν τελείως τα κουλούρια μπορούμε να τα καταψύξουμε, διατηρούνται αναλλοίωτα. Απλώς τα βγάζουμε από την κατάψυξη 1 ώρα πριν τα φάμε.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Μετάβαση....
pixabay Πέρασαν 4 1/2 χρόνια (περίπου) από την ημέρα που ανέβασα το πρώτο post στο momwithsneakers. Σε μια περίεργη περίοδο της ...
-
Καλώς όρισες Μάρτη αλλά όχι Άνοιξη. Βροχές, κρύο, υγρασία.... " Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης..." όπως λέει και...